Biroul meu și eficiența energetică

camera-birou-1

E o dimineață răcoroasă de octombrie.Intru în clădirea de birouri unde lucrez și mă pregătesc de o nouă zi plină.Ca în orice zi de muncă,nu durează mult și începe agitația.Nici măcar cafeaua de dimineață nu mă pregătește de ce urmează să se întâmple.E doar liniștea dinaintea furtunii.

Nu știu cum se face,dar toată agitația din timpul zilei,îmi scade parcă și randamentul.Îmi distrage atenția de la ceea ce ar trebui să fac.De multe ori prefer să stau până târziu când toți ceilalți pleacă.Lucrez mai bine în liniște,iar liniștea mă face să reușesc să fac în 2 ore cât nu fac în 8 ore de muncă.Și asta fără stres sau tensiune,ci simplu și parcă fără efort.

La fel s-a întâmplat și aseară când m-a prins ora 19 la muncă.Eram singura rămasă la birou.Am închis laptopul,am deschis toate ferestrele,mi-am pregătit cheile să închid ușa de acces.Când am stins becul,m-am uitat în jur și… am rămas nemișcată.Cum noaptea a început să apară pe la 19,în beznă crea tot felul de luminițe de la aparate electronice și consumabile.Care mai de care transformau biroul în mai ceva ca un brad de Crăciun.13 laptopuri,5 telefoane în priză la încărcat,cabluri,routere,monitoare,imprimante și alte gadgeturi care nici măcar nu știi la ce folosesc.Nu mai zic de vechiul fax pe care s-a așezat praful de când n-a mai fost folosit.

Nu cred că m-am gândit vreodată ce consum energetic are biroul în care lucrez zilnic.În ultimii ani,responsabilitatea socială a devenit o practică foarte cunoscută în mediul business.În acest context,din ce în ce mai multe firme și instituții au început să dezvolte programe de reabilitare termică și eficientizare energetică a clădirilor și să construiască imobile pe baza principiilor de sustenabilitate și eficiență energetică.

Pentru optimizarea consumului de energie,există diverse soluții pe care specialiștii le propun în urma efectuării unei investigații de certificare energetică,audit sau termografie în construcții.

Mă gândeam ce măsuri aș putea lua,atât eu,cât și colegii mei de birou,pentru a optimiza consumul de energie și am încercat să caut informații despre acest subiect.Astfel am aflat și ce este un certificat energetic.

10696185_1070480172983024_2484484748305882940_nȘtii acele clase energetice lipite pe mai toate frigiderele sau televizoarele cu diverse culori și litere ca A,B,C,D,E,F,G?Ei bine..la fel e și în cazul construcțiilor. În funcție de performanța energetică în urma unui audit energetic,primesc un certificat de performanță și astfel se încadrează în una din clasele existente.Clasa A este cea mai performantă,dacă putem spune așa,și clasa G cea mai slabă.

Mă gândeam câtă energie se irosește la birou,dar și la propria locuință.Cu siguranță,cea mai bună soluție ar fi să scoatem din priză toate încărcătoarele și să închidem peste noapte sau în week-end imprimantele și toate dispozitivele care și așa nu sunt folosite!

Tu te-ai gândit câtă energie consumă biroul tău?

                                                                                                              Anny MT

Surse foto: Pinterest și Avizez


Proba 6 SuperBlog 2015.

Lasă un răspuns

