Fericirea – o alegere!

” Într-un sătuc, departe de agitație, un copil așteapta nerăbdător venirea lui Moș Crăciun.O zi întreagă a stat cu bunicii săi să împodobească bradul cu fel de fel de luminițe și beteală.Ochii îi sclipeau ca stelele, iar inima îi era plină de căldură și bucurie.Îl aștepta pe Moșul. În fiecare an de când s-a născut, a petrecut Crăciunul la bunici, la țară.A devenit o tradiție.Totul era de vis: satul acoperit de mantaua iernii, aerul proaspăt și rece, focul ce ardea în sobă, căldura din casa bunicilor, bradul așezat în mijlocul camerei.

cana-vacuta-e-pe-camp-akAUvÎn acea seară,Moșul s-a lăsat așteptat, iar copilul a adormit supărat crezând că nu a fost cuminte și l-a supărat.Dimineață, când s-a trezit, a zărit sub brad, o cutiuță frumos împachetată cu un bilețel: ”Fericirea într-o cană”.Nedumerit, neînțelegând mesajul citit, a deschis rapid cadoul și a văzut o cană, o cană atât de frumoasă și de colorată, cu niște văcuțe pe ea: Cana Vacuta e pe camp.Era cea mai frumoasă cană pe care o văzuse.Era un cadou perfect.A sărit în sus de fericire și a fugit desculț prin zăpadă până la bunicii care erau ocupați cu animalele, să le arate ce a primit de la Moș Crăciun.Copilul era fericit, dar tot nu a înțeles mesajul scris pe bilet.Seara, bunica pregătea ceai pentru toți, iar lângă servea niște biscuiți cu vanilie făcuți de ea și halva.

Când bunica a venit să îl servească cu ceai, copilul analiza cana și se tot întreba în sinea sa ce reprezenta acel mesaj și ce voia să îi arate Moșul.” Ce trebuia să înțeleagă? Cum să fie fericirea într-o cană? E imposibil!” Bunica, văzându-l îngândurat, l-a întrebat ce îl frământă și dacă dorește ceai.Copilul i-a explicat ce îl frământa, iar bunica a început să îi pună ceai în cană spunându-i: ” Dragul meu copil, Moșul ți-a lăsat acel bilețel fiindcă știe cât de mult îți place să bei ceai.Mereu îmi ceri să îți mai pun o ceșcuță.Și mie-mi place ceaiul, iar în fiecare seară când  îmi beau ceaiul, sunt fericită. Sunt fericită că pot servi ceaiul în fiecare seară cu voi, oamenii dragi mie.Poftim.Bea o guriță și vei simți cum ceaiul te liniștește și îți aduce fericire în suflet.” Și așa a fost.Fericirea îl cuprindea cu fiecare înghițitură.Era o fericire de câteva clipe, dar această fericire i-a rămas întipărită în inimă și minte pentru toată viața.Ceaiul băut pe soba bunicilor, în compania lor, era cea mai mare fericire pentru copil.La un ceai se începeau povești, iar bunicul era un bun povestitor. Din acea seară, ceaiul a căpătat o altă aromă datorită cănii și a fericirii care se ascundea, atât în ea, cât și în casa bunicilor.”


 

Acel copil eram eu.Anii au trecut, dar îmi aduc aminte și acum de vacanțele de iarnă pe  care le petreceam la bunici. Astăzi, îi vizitez mai rar, dar tot cu acel entuziasm și fericire.Drept urmare, și acum, în fiecare iarnă, de sărbători, le trec pragul și stăm la un ceai de vorbă.Citind Proba 10 SuperBlog 2015, mi-am adus aminte de copilăria mea și am devenit nostalgică.Mi-am vizitat recent bunicii și le-am dăruit câte o cană și le-am explicat și de ce: Moșul mi-a dat o lecție valoroasă și o amintire care mi-a marcat copilăria.Nu vă pot descrie cât de fericiți au fost și cât de mult mi-au mulțumit. Am realizat cu trecerea anilor că, fericirea nu se află doar într-o cană. Fericirea e în lucruri simple.Fericirea e iubire.Fericirea e iertare.Fericirea e viață.Fericirea ești tu!

 

Fiecare cană poate conține fericire dacă tu ești fericit. Fiecare cană, poate conține fericire dacă bei o cafea, un ceai, cu o persoană dragă. Fiecare cană are o poveste, o fericire. Alege cum vrei să arate și ce gust să aibă fericirea ta.Alege Magazinul de căni!

Proba 10 SuperBlog 2015


Sursă foto: Pinterest

 

Lasă un răspuns

